מנוע ימי 4 פעימות 200 כוחות סוס לסירות Suzuki DF200A
מנוע DF200 החדש:
מנוע ה- 200A DF הינו המנוע המתקדם היעיל והקומפקטי מכל המנועים בקטגוריה שלו בעולם במנוע זה העלתה חברת סוזוקי את הגבול העליון של מנועי 4 צילינדרים בכך שיספקו יותר כוח סחב בדרך של טכנולוגיה מתקדמת. מנועים קומפקטיים. ידידותיים לסביבה עם פליטת גזים נמוכה, חסכוניים בתצרוכת דלק שקטים עם אמינות גבוהה ומעניקים למשיט הסירה חוויה נעימה בעת השיט. המנוע מדגם DF200A הינו מנוע חדש ארבעה צילינדר והראשון מסדרת המנועים של סוזוקי בתצורת V6 שהוסב למנוע ארבעה צילינדר סידרת מנועים זו היא המתקדמת היעילה האמינה ומעוטרת פרסים בין לאומים רבים, סוזוקי הנה הראשונה שפיתחה ויצרה מנוע ארבע פעימות 250 כ"ס עם הזרקת דלק המספק ביצועים יוצאי דופן, מידות קומפקטיות ואיזון משופר.
מנוע DOHC עם בלוק מנוע גדול:
מנוע בעל ארבעה צילינדר עם שיפורים בלעדיים במנוע ביצועים יוצאי דופן צריכה ישירה של אוויר ותזמון שסתומים משתנים מקנה למנוע ביצועים גבוהים יותר יעילות תרמית וביצועים יוצאי דופן.מנוע עם בלוק גדול 175 מ"ק "ביג בלוק" יחס דחיסה גבוה יותר עם האצה מרשימה ומומנט הסוף נמוך טכנולוגיה בקרת צריכת דלק נמוכה Lean לשיפור צריכת דלק מבנה פעמון בכניסה המשפר את כניסת ה - O2 למנוע. חיישנים לגילוי מים ומערכות לניטור ובקרת פרמטרים תפעוליים במנוע כדי לשפר את האמינות.
עיצוב חדש ורמות חדשות של ביצועים:
מספיק רק מבט אחד בחיפוי המנוע החדש של DF200A כדי להבין שהמנוע הזה הוא משהו מיוחד. עם זאת, צורתו של חיפוי המנוע מייצגת יותר מעיצוב פשוט ועכשווי. העיצוב והמראה המיוחד נועדו כדי לאפשר עבודה מיטבית המאפשרת לספק למערכת יניקת אוויר אספקה ישירה המספקת שפע של אוויר ישירות לסעפת היניקה מכוונת המסלול הארוך של המנוע. המנוע נושם אפילו בצורה יעילה יותר הודות למערכת המעולה בעלת הניסיון המוכח של סוזוקי המורכבת משסתומים עם כיוון ועיתוי משתנים ושסתומי יניקה ופליטת הפועלים בהתאמה מושלמת בכל צילינדר.
פחות משקל יותר ביצועים צריכה נמוכה של דלק:
חשוב לציין, DF200A 4 הפעימות החדשות שוקל רק 225 ק"ג 12% פחות מאשר מנוע V6 של סוזוקי 200 כוחות סוס הקודם בעל 6 הצילינדרים אבל מספק הרבה יותר כוח בצריכה הרבה יותר נמוכה של דלק .מערכת האוויר והפלטה עברו שינוי מהותי כך שהם מאפשרות למנוע לנשום אוויר קריר יותר, להעלות את התאוצה ומהירות הקצה עליונה הם ולשפר את ביצועי המנוע בצורה ניכרת . למעשה, בדיקת מפעל סוזוקי מדווחת שיפור 1.5% במהירות קצה עליונה ושיפור 12% עצום בין מהירות ה- 0 ל - 30 האצת MPH בהשוואה לדגמים מקבילים.
גורם נוסף שתרם למספרי ביצועים משופרים אלה הוא יחס הדחיסה העומד על 10.3: יחס הדחיסה 1. על ידי הגדלת דחיסה של תערובת דלק / אוויר ב- 9.7%, מהנדסי סוזוקי שיפרו באופן דרמטי את עוצמת השידור מ - 175 מ"ק המרשים שלה ב- powerhead DOHC בצורה ניכרת .
מחזיק משקל במאזן כשזה מגיע למהירות וביצועים, מגבעות חייבות לאזן את הכוח ומשקל, ובזמן שהכח עשוי להיות לא פשוט, במשקל הוא לא. גורמים רבים יש לקחת בחשבון, ובכלל זה המשקל של הסירה, במשקל של העומס והמשקל של המנוע (ים).
<![if !supportLineBreakNewLine]>
<![endif]>על בסיס תכנון שכולו חדש עם נפח הגדול ביותר בקטגוריה שלו ומנוע DOHC וראש צילינדר בעל 16 שסתומים, המנוע החיצוני של סוזוקי של 200 כ"ס A200 DF מצטיין בפרופיל צר וקומפקטי ואיזון משופר ע"י שימוש בבלוק צילינדרים גדול. התכונות המשופרות כוללות את ציר ההנעה האקסצנטרי של סוזוקי משולב ביחידה תחתונה עם תכנון חדש המאפשרת שימוש במדחף גדול יותר עבור המשייט, פרוש הדבר שיפור בביצועים לרוחב כל עקומת ההספק.
מנוע ארבע צילינדר:
במנוע סוזוקי ארבע פעימות זה מדגם ארבע צילינדר נעשה שימוש בהזרקת דלק עם חלוקה אלקטרונית הנשלטת ע"י מחשב פנימי בעל 32 ביטים המבטיח את הביצועים האופטימאליים בכל תנאי השייט. בנוסף, ה -A DF250 מצויד בתזמון שסתומים משתנה המבטיח שריפה יעילה ויותר סחב כוח פיתול בטווח שבין סיבובי ביניים ועד לסיבובים מיריבים.DF200A החדש הנו מנוע ה-200 כ"ס הראשון בתצורת ארבע צילינדר וארבעה פעימות ומסדרת המנועים החיצונים החזקים ביותר שנבנה אי פעם ע"י SUZUKI MOTOR CORPORATION מנוע חזק וקל משקל זה תוכנן שישלב את יחס הכוח למשקל האולטימטיבי, ויחד עם זה מציע יעילות חריגה בצריכת הדלק בתצורה מנוע קומפקטית ביותר.
מנועים מובילים בתחומם:
בעלי פרסים מלידתם המנועים 200–225–DF250 המלהיבים הבטיחו לעצמם בין היתר את פרס החדשנות NMMA ארגון תעשיית השייט העולמי על פריצת דרך טכנולוגית במנועים ימיים חיצוניים. נשיא הכתבים בתחום השייט BWI, מייק וורדון הכריז סוזוקי יצר את המנוע 250 כ"ס ארבעה פעימות החיצוני הראשון בעולם. אין זה השג זעיר, לא רק המנוע החזק ביותר מבין מנועי ה-6V בקלסה שלו אלא גם הקומפקטי והקל ביותר. במה שהפך למסורת בחטיבה הימית של סוזוקי, מנועי ה-200 כ"ס, 225 כ"ס, ו-250 כ"ס השנים האחרונים בתצורת 6V ארבעה פעימות, הנם תוספת של חידושים טכנולוגיים לתעשיית מנועים הימיים החיצוניים. כמו כן לפי המסורת של קונצרן סוזוקי, כל אחד מהחידושים של מנועים אלו מספקים יתרון מיוחד וחשוב למשייט המקצועי. הדגשים החשובים של מנועים פורצי הדרך הטכנולוגים האלו הנם :
תזמון שסתומים משתנה:
בסדרת מנועים זו משתמשת סוזוקי בתזמון שסתומים משתנה המיוחד של סוזוקי השימוש בתכונה זו בא לספק את הכוח הדרוש בין סיבובי סרק וסיבובי הביניים לסירות גדולות עם מעמס גדול. בתנאי עבודה רגילים, ישנה חפיפה רגעית כאשר שסתומי היניקה והפליטה הנם פתוחים בו זמנית. מקזז הידראולי על גל הזיזים מפקח על הגדלה או הקטנה של חפיפה זו ע"י קידום או נסיגה של התזמון ביחס לגל הארכובה. פתיחת שסתומי היניקה מתבצעת מוקדם יותר בסיבובים נמוכים ובינוניים מאפשר יניקה יעילה יותר, פעימת צילינדר חזקה יותר, מפחיתה את הגזים הנפלטים ומשפרת את צריכת הדלק.
כניסת אויר רב שלבית:
בשיטה ייחודית זאת משתמשים במנועי סוזוקי DF250 ו- DF225 כדי לספק את דרישות הביצועים של המשייטים ממנועים במידות כאלו, בגדלים והסוגים השונים של הסירות. מנועים חיצונים אלו מצוידים בשני צינורות יניקה עבור כל צילינדר, אחד למהירות מנוע קטנה ואחד למהירות גדולה. בסיבובים נמוכים האוויר נכנס לתא השריפה דרך צינור מפותל וארוך. הפיתולים מאפשרים כניסת הכמות המיטבית לתוך הצילינדר לשיפור השריפה ולהוספת חוזק בסיבובים הנמוכים. כשהסיבובים עוברים דרגה שנקבעה מראש, מופעל שסתום המאפשר כניסת אויר ישר לתוך ראש הצילינדר דרך צינור קצר וישר לשיפור המהירות והכוח
הזרקת דלק רב נקודתית עם פיקוח אלקטרוני:
מערכת הזרקת דלק דיגיטאלית מבוקרת ע"י ה-ECM מכלול בקרה אלקטרוני, שהנו מחשב בעל עוצמת חישוב גדולה והמפקח את נתוני המנוע הקריטיים בזמן אמתי המחשב מידית את כמות הדלק המיטבית שתוזרק בלחץ גבוה לכל צילינדר. מזרקים בעלי ביצועים מעולים מדגם שטוח מספקים ריסוס דלק משובח ובעירה נקייה ועל ידי כך מוסיפים לביצועים ומקטינים בצורה ניכרת את תצרוכת הדלק.
אמינות משופרת באמצעות חיישני ניהול מנוע:
התוספת של חיישנים וחיישני O2 מסייעת לשמור את המנוע פועל בצורה חלקה באמצעות בנזין95 אוקטן רגיל.חיישן הדפיקה "מקשיב" לבעירה, מתן מידע לניהול התוכן הארגוני לניהול תזמון מנוע בדיוק.תנאי /span>O2 מנוע צגי חיישן ההפעלה ומספק הזנה למערכת ECM לניהול הדלק / אוויר התערובת ליעילות מרבית וביצועים מיטביים.
מצב אופציונאלי :Troll
טרול המצב הפופולרי של סוזוקי נגיש ב-DF200A כמאפיין אופציונאלי. כאשר פועל בטרול מצב, הנהג יכול לשלוט במהירות ב- 50 מרווחי RPM ממסיבובי סרק 1200 סל"ד בקרת מהירות מדויקת כאשר הוא מעונין לדוג או לשוט במהירות מסוימת .
תכונות נוספות בדגם החדש DF200AP:
בקנה אחד עם הרשימה הארוכה של חידושי מוצר, /span>DF200AP יהיה מנוע מדגם 200HP הראשון בשוק זמין עם סוזוקי Precision ההכולל בקרת בקרות לנהג ללא חיווט ומנוע סוזוקי סלקטיבי סיבוב. עם סוזוקי סלקטיבי סיבוב, דבר זה מאפשר להגדיר את המנועים בכל סיבוב סטנדרטי או דלפק, הודות לעיצוב מיוחד תשלובת ביחידה ובקרות השינוי האלקטרונית של המנוע נמוך יותר.
מערכת הצתה keyless אופציה:
בנוסף, במודל /span>DF200AP יכלול מערכת הצתה keyless.. מערכת זו משתמשת שלט מקודד לשדר קוד גישה למערכת המוצא של המנוע. כאשר השלט נמצא ב - 60 סנטימטרים מהיחידה הראשית של מערכת ההתחלה, המשתמש פשוט מדליק את מתג מערכת הצתה ומניע את המנוע בלחיצת כפתור. כאשר הגיעו הזמן לעזוב, המשתמש יכול לכבות את המנוע, להחליף את מערכת ההצתה לכבות ולקחת את הראש לבית.
מחשב 32 ביט:
עם כוח חישוב כפול מאלו של מנועים דומים, המחשב בעל 32 ביט של סוזוקי מסוגל לפקח על המערכת המתקדמת של המנוע ולספק את הביצועים האופטימאליים ואת היעילות בכל תנאי ההפעלה, ובנוסף מערכת ההבחנה הבנויה בתוכו מאפשרת לטכנאי השרות להוריד בקלות את נתוני העבר של פעולת המנוע ולהתמקד בבעיות המפריעות לתקינות המנוע. עם כניסתה של צריבת /span>Lean בקרת הטכנולוגיה, מהנדסי סוזוקי העלו במנועים חיצוניים 4 פעימות אלו את החיסכון בדלק ליעילות יותר גבוה. על ידי ניצול מלא של השליטה במחשב המוענקת על ידי 32 סיביות משולבת ECM, ובאמצעות השימוש בחיישני מנוע מעקב אחר כל מה פעולות המנוע בהתאם לשינוי המנוע ולסביבת טמפרטורה שבה הוא עובד , המערכת מסוגלת לספק את הכמות המדויקת של דלק דרוש בכל טווח סל"ד.
על ידי ניצול צריבת Lean בקרת טכנולוגיה, DF200A מוטבע-4 נהנה משיפור משמעותי במשק דלק על סירת כוחות סוס V6 200 של סוזוקי. למעשה, סוזוקי במפעל הבדיקה מצביעה על שיפור 32.6% במהירויות שיוט העליונים (5000 סל"ד).
מערכת הצתה ישירה:
מערכת ההצתה הישירה של סוזוקי עושה שימוש בסליל הצתה מורכב בתוך ראש הכבל המגיע למצת.. הדבר מפחית את מספר הפריטים במערכת, מפשט את מערכת החיווט, ומוריד משמעותית את הרעש האלקטרוני של המנוע העלול להפריע למערכת המכשור האלקטרונית.
אלטרנאטור משולב בעל הספק גבוה:
מאחר והוא משולב מתחת לגלגל התנופה, האלטרנאטור של סוזוקי עם 54 אמפר, אינו דורש רצועת הנעה נפרדת. תצורה ייחודית זו מספקת גם זרימת אויר מכנפוני הקירור המורכבים בגלגל התנופה. האלטרנאטור מספק 32 אמפר ב-1000 סל"ד בלבד, אלטרנאטור זה מבטיח הספקה סדירה לכל האלקטרוניקה, תאורה ומשאבות גם במהירות של גרירה וג'רג'ור.
מערכת התנעה ייחודית:
מנועי סוזוקי ארבעה פעימות הנם כה שקטים שלפעמים לא ניתן לשמוע שהם עובדים. מנוע הארבעה פעימות מצויד במערכת התנעה המונעת מהמתנע להשתלב עם המנוע עובד. המפעיל חייב לעביר את מפתח ההתנעה למצב חדל לפני התנעה. בנוסף המתנע לא יעבוד אם סרט מפסק הביטחון לא יהיה מחובר, דבר שימנע מהמנוע להסתובב.
מד סיבובים רב תכליתי:
עם המנוע מסופקים שתי שעונים שעון טורים ושעון טכומטר חכם עם נורות התראה ע"י שימוש במידע המגיע מהגששים המורכבים במנוע, מערכת זו מזהירה את המפעיל מכל בעיה הדורשת את תשומת ליבו. כדי להבטיח תחזוקה נכונה, מזכיר החלפת השמן מתריע למשייט מתי הזמן להחלפת שמן בתנאים רגילים ועל התחממות יתר על ידי זמזם הדלקת נורה בשעון והורדת טורים.
*במנועים מדגם AP מסופק שעון אלקטרוני חכם הכולל נורות התראה ע"י שימוש במידע המגיע מהגששים המורכבים במנוע.
מנועי סוזוקי SUZUKI MARINE:
מנועי ארבעה פעימות אלו הינם המובילים בתעשייה העולמית ביעילות צריכת הדלק, בחדשנות. בהפעלה השקטה, באמינות וביעלות היוצאת דופן שלהם, ונחשבים לטובים מסוגם בכל קנה מידה. עם משקל נמוך באופן מפתיע, תכונות טכנולוגיה מתקדמות כמו צריבת Lean, פעמון כניסה וחיישני O2, ומפרטי דחיסה וצריכת משפרי ביצועים, לאלה המחפשים מנוע 200 כוחות סוס חדש לא צריך להסתכל רחוק יותר מ - DF200 משופרת, תחזוקה קלה יותר) וביצועים יוצאי דופן, הופכים את המנוע הזה המתאים התאמה מושלמת למרבית סוגי סירות, סירות דיג מים מתוקים לסירות טכניות מלוחים סירות עם קונסולות מרכזיות וצדיות , ובמיוחד של היום, סירות מפוארות יותר גדולות יותר וסירות סיפון.
סוזוקי DF200A החדש עומד להגדיר מחדש את ביצועי סירה קל משקל וצריכת דלק.
נתונים טכניים למנוע DF200A
כוח סוס |
200 - 4 פעימות |
אורך רגל |
UL:635 |
מערכת התנעה |
חשמלית |
משקל (ק"ג) |
XL:263 |
סוג מנוע |
16 שסתומים DOHC |
מערכת הספקת הדלק |
הזרקת דלק רב נקודתית בקרה אלקטרונית |
מספר צילינדרים |
4 |
נפח הצילינדרים CC |
3,614 |
קדח הצילינדר (מ"מ) |
95x85 |
הספק מרבי |
147kW |
טווח מצערת מרבי (סל"ד) |
5,000-6,000 |
היגוי |
שליטה מרחוק |
כמות שמן באגן (ליטרים) |
8 |
מערכת הצתה |
הצתת טרנזיסטורים מלאה |
מחולל זרם אלטרנטור |
12V 54A ב -3000 סל"ד |
התקנה / מתלה מנוע |
הרכבה על קיר אחורי |
שיטת הרמה וצידוד המנוע |
הרמה וצידוד ע"י מערכת כח |
יחס העברה בגיר |
2.29:1 (שתי דרגות הנמכת מהירות) |
ידית הילוכים |
קדימה - ניוטרל - אחורה |
מערכת פליטה |
פליטה דרך ציר בית המדחף |
מבחר מדחפים עם פסיעה שונה |
"24 - "17 |