מנוע ימי 4 פעימות 250 כוחות סוס לסירות Suzuki DF250
מנוע DF250:
המנוע DF250 הוא החזק והמתוחכם ביותר מסדרת המנועים של סוזוקי בתצורת V6, סידרת מנועים זו היא המתקדמת היעילה האמינה ומעוטרת פרסים בין לאומים רבים, סוזוקי הנה הראשונה שפיתחה ויצרה מנוע ארבע פעימות 250 כ"ס עם הזרקת דלק המספק ביצועים יוצאי דופן, מידות קומפקטיות ואיזון משופר.
מנוע DOHC 3.6 ליטר:
על בסיס תכנון שכולו חדש עם נפח של 3.6 ליטר הגדול בקטגוריה שלו ומנוע DOHC וראש צילינדר בעל 24 שסתומים, המנוע החיצוני של סוזוקי של 250 כ"ס DF250 מצטיין בפרופיל צר וקומפקטי ואיזון משופר ע"י שימוש בבלוק צילינדרים V6. התכונות המשופרות כוללות את ציר ההנעה האקסצנטרי של סוזוקי משולב ביחידה תחתונה עם תכנון חדש המאפשרת שימוש במדחף גדול יותר עבור המשייט, פרוש הדבר שיפור בביצועים לרוחב כל עקומת ההספק.
מנוע V6:
במנוע סוזוקי ארבע פעימות זה מדגם 6V נעשה שימוש בהזרקת דלק עם חלוקה אלקטרונית הנשלטת ע"י מחשב פנימי בעל 32 ביטים המבטיח את הביצועים האופטימאליים בכל תנאי השייט. בנוסף, ה - DF250 מצויד בתזמון שסתומים משתנה המבטיח שריפה יעילה ויותר סחב כוח פיתול בטווח שבין סיבובי ביניים ועד לסיבובים מיריבים.
DF250 החדש הנו מנוע ה-250 כ"ס הראשון בתצורת 6V וארבעה פעימות ומסדרת המנועים החיצונים החזקים ביותר שנבנה אי פעם ע"י SUZUKI MOTOR CORPORATION מנוע חזק וקל משקל זה תוכנן שישלב את יחס הכוח למשקל האולטימטיבי, ויחד עם זה מציע יעילות חריגה בצריכת הדלק בתצורה מנוע קומפקטית ביותר.
מנועים מובילים בתחומם:
בעלי פרסים מלידתם המנועים 200–225–DF250 המלהיבים הבטיחו לעצמם בין היתר את פרס החדשנות NMMA ארגון תעשיית השייט העולמי לשנת 2003 על פריצת דרך טכנולוגית במנועים ימיים חיצוניים. נשיא הכתבים בתחום השייט BWI, מייק וורדון הכריז סוזוקי יצר את המנוע 250 כ"ס ארבעה פעימות החיצוני הראשון בעולם. אין זה השג זעיר, לא רק המנוע החזק ביותר מבין מנועי ה-6V בקלסה שלו אלא גם הקומפקטי והקל ביותר.
במה שהפך למסורת בחטיבה הימית של סוזוקי, מנועי ה-200 כ"ס, 225 כ"ס, ו250 כ"ס כולם בתצורת 6V ארבעה פעימות, הנם תוספת של חידושים טכנולוגיים לתעשיית מנועים הימיים החיצוניים. כמו כן לפי המסורת של קונצרן סוזוקי, כל אחד מהחידושים של מנועים אלו מספקים יתרון מיוחד וחשוב למשייט המקצועי. הדגשים החשובים של מנועים פורצי הדרך הטכנולוגים האלו הנם :
זווית V צרה:
סוזוקי הוא היצרן הראשון המשתמש בבלוק צילינדרים בעל 55 מעלות. הדבר יוצר פרופיל צר של המנוע שהנו קטן במידות הפיזיות מכל מנוע מתחרה בעל 4 פעימות דבר חשוב ביותר כשבאים לאזן את כלי השיט של היום. ציר ההנעה האקסצנטרי המוכח של סוזוקי, מקטין עוד יותר את המידות של המנוע ומאזן טוב יותר את עומס המשקל על ירכתי הסירה ה- TRANSOM ומשפר ע"י כך את ביצועי הסירה ומפחית בצורה ניכרת את הרעידות של המנוע.
תזמון שסתומים משתנה:
בסדרת מנועים זו משתמשת סוזוקי בתזמון שסתומים משתנה המיוחד של סוזוקי השימוש בתכונה זו בא לספק את הכוח הדרוש בין סיבובי סרק וסיבובי הביניים לסירות גדולות עם מעמס גדול. בתנאי עבודה רגילים, ישנה חפיפה רגעית כאשר שסתומי היניקה והפליטה הנם פתוחים בו זמנית. מקזז הידראולי על גל הזיזים מפקח על הגדלה או הקטנה של חפיפה זו ע"י קידום או נסיגה של התזמון ביחס לגל הארכובה. פתיחת שסתומי היניקה מתבצעת מוקדם יותר בסיבובים נמוכים ובינוניים מאפשר יניקה יעילה יותר, פעימת צילינדר חזקה יותר, מפחיתה את הגזים הנפלטים ומשפרת את צריכת הדלק.
כניסת אויר רב שלבית:
בשיטה ייחודית זאת משתמשים במנועי סוזוקי DF250 ו- DF225 כדי לספק את דרישות הביצועים של המשייטים ממנועים במידות כאלו, בגדלים והסוגים השונים של הסירות. מנועים חיצונים אלו מצוידים בשני צינורות יניקה עבור כל צילינדר, אחד למהירות מנוע קטנה ואחד למהירות גדולה. בסיבובים נמוכים האוויר נכנס לתא השריפה דרך צינור מפותל וארוך. הפיתולים מאפשרים כניסת הכמות המיטבית לתוך הצילינדר לשיפור השריפה ולהוספת חוזק בסיבובים הנמוכים. כשהסיבובים עוברים דרגה שנקבעה מראש, מופעל שסתום המאפשר כניסת אויר ישר לתוך ראש הצילינדר דרך צינור קצר וישר לשיפור המהירות והכוח
הזרקת דלק רב נקודתית עם פיקוח אלקטרוני:
מערכת הזרקת דלק דיגיטאלית מבוקרת ע"י ה-ECM מכלול בקרה אלקטרוני, שהנו מחשב בעל עוצמת חישוב גדולה והמפקח את נתוני המנוע הקריטיים בזמן אמיתי המחשב מיידית את כמות הדלק המיטבית שתוזרק בלחץ גבוה לכל צילינדר. מזרקים בעלי ביצועים מעולים מדגם שטוח מספקים ריסוס דלק משובח ובעירה נקייה ועל ידי כך מוסיפים לביצועים ומקטינים בצורה ניכרת את תצרוכת הדלק.
מחשב 32 ביט:
עם כוח חישוב כפול מאלו של מנועים דומים, המחשב בעל 32 ביט של סוזוקי מסוגל לפקח על המערכת המתקדמת של המנוע ולספק את הביצועים האופטימאליים ואת היעילות בכל תנאי ההפעלה, ובנוסף מערכת ההבחנה הבנויה בתוכו מאפשרת לטכנאי השרות להוריד בקלות את נתוני העבר של פעולת המנוע ולהתמקד בבעיות המפריעות לתקינות המנוע.
מערכת הצתה ישירה:
מערכת ההצתה הישירה של סוזוקי עושה שימוש בסליל הצתה מורכב בתוך ראש הכבל המגיע למצת.. הדבר מפחית את מספר הפריטים במערכת, מפשט את מערכת החיוט, ומוריד משמעותית את הרעש האלקטרוני של המנוע העלול להפריע למערכת המכשור האלקטרונית.
אלטרנאטור משולב בעל הספק גבוה:
מאחר והוא משולב מתחת לגלגל התנופה, האלטרנאטור של סוזוקי עם 54 אמפר, אינו דורש רצועת הנעה נפרדת. תצורה ייחודית זו מספקת גם זרימת אויר מכנפוני הקירור המורכבים בגלגל התנופה. האלטרנאטור מספק 32 אמפר ב-1000 סל"ד בלבד, אלטרנאטור זה מבטיח הספקה סדירה לכל האלקטרוניקה, תאורה ומשאבות גם במהירות של גרירה וג'רג'ור.
מערכת התנעה ייחודית:
מנועי סוזוקי ארבעה פעימות הנם כה שקטים שלפעמים לא ניתן לשמוע שהם עובדים. מנוע הארבעה פעימות מצויד במערכת התנעה המונעת מהמתנע להשתלב עם המנוע עובד. המפעיל חייב לעביר את מפתח ההתנעה למצב חדל לפני התנעה. בנוסף המתנע לא יעבוד אם סרט מפסק הביטחון לא יהיה מחובר, דבר שימנע מהמנוע להסתובב.
מד סיבובים רב תכליתי:
עם המנוע מסופקים שתי שעונים שעון טורים ושעון טכומטר חכם עם נורות התראה ע"י שימוש במידע המגיע מהגששים המורכבים במנוע, מערכת זו מזהירה את המפעיל מכל בעיה הדורשת את תשומת ליבו. כדי להבטיח תחזוקה נכונה, מזכיר החלפת השמן מתריע למשייט מתי הזמן להחלפת שמן בתנאים רגילים ועל התחממות יתר על ידי זמזם הדלקת נורה בשעון והורדת טורים.
*במנועים מדגם AP מסופק שעון אלקטרוני חכם הכולל נורות התראה ע"י שימוש במידע המגיע מהגששים המורכבים במנוע.
סוזוקי ימי SUZUKI MARINE:
מנועי ארבעה פעימות אלו הינם המובילים בתעשייה העולמית ביעילות צריכת הדלק, בחדשנות. בהפעלה השקטה, באמינות וביעלות היוצאת דופן שלהם, ונחשבים לטובים מסוגם בכל קנה מידה.
- קודם
- הבא >>