חדשות
חידושים ופיתוחים חדשים ומהפכניים במנועי סוזוקי Suzuki
סוזוקי משיקה טכנולוגיה חדשנית ויעילה במנועים מדגמי 2025 מסדרת AP
חברת סוזוקי חתמה הסכם עם יצרן היאכטות הגדול והמוביל בעולם French Boat Builder Beneteau הסכם לציוד היאכטות החדשות במנועי סוזוקי.
חברת סוזוקי חתמה הסכם עם חברת הסירות המתנפחות והחצי קשיחות המובילה בעולם Zodiac הסכם לציוד הסירות שלה במנועי סוזוקי
חדש!!! מנועי 300 כ"ס של סוזוקי עם סיבוב סלקטיבי
חברת סוזוקי לקחה פעם נוספת את ההובלה בתחום המנועים החיצונים לסירות מנוע שהיא מייצרת בשעה שהיא ישמה טכנולוגיה חלוצית במנועי ה - 300 כ"ס והציגה בפעם הראשונה מנוע עם בחירת כיוון.
מנוע עם סיבוב סלקטיבי סוזוקי.
עכשיו בצעד שישמח את הלקוחות, סוחרים ומפעילי סירות מקצועיים חברת סוזוקי הודיעה על יציאה לשוק של מנועים בעלי סיבוב סלקטיבי. כלומר מפעיל הסירה יכול לבחור את כיוון הסיבוב של המדחף משמעות הדבר הוא כי מנוע outboard חיצוני אחד יכול לפעול בשני מצבי סיבוב רגילים או נגדים.
בעת התקנה של שני מנועים חיצוניים או יותר לדופן הסירה נוצר צורך בשילוב של מנועים עם סיבוב רגיל ויחידות במספר מקביל עם סיבוב הפוך למי שלא מכיר את הסיבה למנוע עם סיבוב נגדי המסתובב הפוך ההיגיון הוא פשוט. ברוב היישומים, כאשר סירה דורשת שני מנועים או יותר כדי ליצור כוח דחף או מהירות, מנוע אחד חייב לדחוף קדימה המנוע הימני משתמש ביחידת סיבוב עם כיוון שעון נמוכה ביישום של שני מנועים " טווין" או יותר מהלך זה חייב להיעשות כך שהמדחפים המסתובבים בכיוונים שונים. הסיבות לכך הם רבות:
- פחות מים "מלוכלכים" שנמשכים מכל מדחף מתבטל "גורם האוורור " (אוויר סביב אזור הלהב).
- הדבר מפחית את נטיית הסירה לצד ימין בשל מומנט המדחף .
- מנועים עם הפוך מאפשרים לכלי שיט גדולים יותר תמרון במהירות נמוכה ובעגינה.
- מפחית בצורה ניכרת את הרעידות וההעברה של רעידות הגוף הוויברציות והרעש בסירה.
היתרונות של מנוע עם סיבוב סלקטיבי בסירה הינם גדולים:
- חיסכון ערך המכירה החוזרת של מנוע מסתובב עם סיבוב נגדי הוא נמוך בהרבה ממנוע רגיל.
- לקוחות לא אוהבים רכישת מנוע עם סיבוב נגדי יחיד לסירתם.
סוזוקי DF300AP החדש הוא המנוע ה - outboard הראשון בעולם אשר מסוגל לפעול בשני כיוונים קדימה (עם כיוון שעון) או ההפוך (כנגד כיוון שעון ) שינוי כיוון באותו מנוע .דבר זה יהיה זמין גם בדגמים קטנים יותר עם פחות כוח סוס בעתיד הקרוב.
טכנולוגיה חדשנית זו הינה הראשונה מסוגה ויושמה במנוע ה- DF300AP החדש של חברת סוזוקי בפורמט הסטנדרטי שלו, המודל החדש יפעל בסיבוב עם כיוון שעון רגיל, באמצעות שילוב הילוך קדמי. כעת על ידי שינוי מצב הילוכים ושילוב מדחף סיבובי נגדי, באותו המנוע החיצוני הוא יכול לפעול גם במצב סיבוב נגדי ( נגד כיוון שעון ).
במצב סיבוב נגדי הכוח מועבר דרך ההילוך האחורי, ששודרג ושופר כדי לתת לו את אותם המאפיינים כמו את בהילוכים קדימה. למעשה, שיפרה חברת סוזוקי את המפרטים וחומרים המשמשים להילוכים קדימה וההפוכים כדי ליצור מצב אופטימלי, תוך כדי שופרה וחוזקה גם הפריסה של מערכת המסבים.
על מנת להתאים את מערכת ההילוכים החדשה במנועים ניצלו מהנדסי סוזוקי את ההזדמנות כדי להוסיף תכונות חדשות יותר למנוע ה - DF300AP החדש.
באמצעות טכנולוגיית ניתוח נוזלים שהצטברה בחברה תוכנן המנוע החדש כדי ליצור התנגדות מופחתת ועמידות משופרת. בה בעת, בוצע ניתוח מבני במטרה לייעל את כל המרכיבים במנוע מהנדסי סוזוקי לא עצרו שם לשיפורים במנוע ה- DF300AP החדש תוכנן עם שתי צריכת מים בכל צד של ההילוך - DF300 הנוכחי יש אחד בכל צד כדי ליעל את צריכת מים הנוספת ולהבטיח ביצועי קירור יציבים במהירויות גבוהות וגם בעת הפעלת המנוע במים רדודים.
בסופו של דבר, על ידי ביטול ההבדלים במפרט בין דגמי סיבוב רגילים והסיבוב הנגדי באותו מנוע השיגה חברת סוזוקי את מה שאף יצרנית מנועי outboard חיצוניים אחרת לא הצליחה לעשות - איחוד של שני כיווני סיבוב במנוע אחד מנוע עם סיבוב רגיל משולב עם סיבוב נגדי במנוע חיצוני outboard אחד.
שיא ספיד בע"מ יבואן בלעדי בישראל !!!