מנוע 80 כוח סוס ארבע פעימות DF80A
מהפכה וסטנדרטים חדשים במנועים ימיים ארבעה פעימות
עשר שנים אחרי שהתחילו במהפכת המנועים החיצוניים בעלי 4 פעימות ,עם הדגמים זוכי הפרסים DF60 ו - DF70 , חברת סוזוקי "ממציאה מחדש "את ה-CATEGORY עם שני דגמים חדשים DF80 ו- DF100 . כראשונים בדור החדש של 4 פעימות של סוזוקי, מנועי אלו הם סמל לקדמה ושיפורים כדוגמת גששים דיגיטליים רציפים להזרקת דלק, תמסורת קצה מחוזקת ביחס של 2.59:1 , ושרשרת תזמון ללא תחזוקה עם ויסות עצמי- כל אלו הישגים שחברת סוזוקי הייתה החלוצה בעשר השנים האחרונות. כמוכן דגמים אלו מצטיינים עם התקנים מוכחים של סוזוקי כדוגמת ציר העברה OFFSET משולב עם "ראש כוח" מתכנון חדש ,התורם להפיכתו של DF80 למנוע הקטן והקל ביותר בין מנועי 4 פעימות חיצוניים בקטגוריה שלו. התכנון הקומפקטי וקל המשקל הופכים כל אחד משלושת הדגמים למועדפים עבור מבחר גדול של סירות מכל סוג. החדש בסדרה של סוזוקי הינו ה-DF80 , מנוע חיצוני שפותח יותר אפשרויות עבור בעלי סירות המחפשים את השילוב המיטבי של כוח וביצועים. הכיסוי העליון של שלושת הדגמים החדשים מצטיינים עם גרפיקה חדשה מהצדדים ועם הסמל המסחרי S של סוזוקי מלפנים הנותן מראה מושך של הדור החדש למנועי 4 פעימות.
תכונות שמספקות יותר יעילות, יותר חיסכון, והנאה גדולה יותר בהפלגה
-
ה- DF80 הינו המנוע החיצוני הקל והקומפקטי ביותר בסיווג שלו.
-
ה-DF80 מספק את היעילות הגבוהה ביותר בצריכת הדלק בסיווג שלו.
-
מבנה התמסורת ההידרו דינמי ומדחף בעל יעילות גבוהה תורמים להגדלת המהירות ושימוש חסכוני.
-
החלפת מהלכים חלקה יותר תודות להנדסה מדויקת.
-
שני המנועים מספקים רמה נמוכה של גזי פליטה, ופעילות נקייה שתואמת לסטנדרטים האירופים לפליטה (EU DIRECTIVE 2003/44/EC )- ולסטנדרטים UE לגזי פליטה ורעש שנקבעו ע"י הפרלמנט האירופי והאיחוד האירופאי
מערכת בקרת בעירה ענייה של סוזוקי
מערכת בקרת בעירה תוכננה לעבוד על תערובת ענייה ביחס של דלק –אויר.
מהנדסי סוזוקי תכננו מערכת ש"חוזה" את צרכי הדלק בהתאם לתנאי ההפעלה של המנוע.
כך מושג חיסכון בצריכת הדלק ע"י הפחתה בהפסדי שאיבה .
במטרה לאזן בין יעלות בצריכת הדלק ופליטת גזים נקייה , המערכת מווסתת את היחס אויר –דלק ע"י שימוש באפיוני התגובה של תהליך הפליטה .
למערכת טווח פעולה רחב בבקרת הבעירה , שנמשך מהמהירות הגבוהה ביותר ומאפשר פעילות יעילה גם במהירויות השיוט.
תכנון מכני יעיל
בחיפושם מעבר לפתרונות במערכת הדלק , מהנדסי סוזוקי חיפשו דרכים לשיפור היעילות של המנוע ע"י מניעת הפסדים מכאניים.
הם תכננו משאבת שמן המספקת יעילות מכאנית גדולה יותר, ומשפרת תכונות הידרו דינאמיות במערכת השימון, המאפשרת לשמן לזרום דרך המערכת עם פחות התנגדות.
ע"י הורדת הפסדים מכאניים אלו ובאזורים אחרים במנוע , חברת סוזוקי יצרה מנוע יעיל יותר שתורם לחיסכון בדלק.
מערכת הזרקת דלק אלקטרונית עוקבת
הדור הראשון של DF80 זכה בפרס הלאומי לחדשנות של היצרנים לציוד ימי , וזאת בין יתר ההישגים וראשוניות, עבור השימוש ב מערכת הזרקת דלק אלקטרונית עוקבת.
הדור השני של DF/80/100 עשה שימוש מחדש במערכת חדשנית זאת כדי לאפשר תגובת מצערת מיידית, שיפור בצריכת הדלק ופליטת גזים נמוכה. המערכת כוללת מחשב ECM עם 32 BIT , האוסף ומעבד את המידע החיוני בזמן אמיתי המגיע מסדרה של גששים הממוקמים באזורים קריטיים של המנוע, כדי לחשב את הכמות המיטבית של דלק ואויר שיש להזריק בלחץ גבוה לתוך הצילינדרים.המערכת נותנת יעילות בצריכת מעולה ומפחית את פליטת הגזים כדי לאפשר למנוע לעמוד בדרישות הסטנדרטים של EURO 1 EMISSION . יתרונות נוספים כוללים הנעה חלקה, ויעילות בהפעלה.
תמסורת האטה בעלת שתי דרגות.
כדי לנצל באופן מרבי את הכוח שיוצרים מנועים אלו בעלי ביצועים גבוהים, מהנדסי סוזוקי עשו שימוש ב- תמסורת האטה בעלת שתי דרגות החל מהכנסתו לשימוש של DF80 המקורי.
הדור השני שלDF80/100 ממשיך בדרך של קודמיהם עושים שימוש באותה שיטה כדי לספק דרך יעילה של הספקת כוח דחף.
המפתח להשגת מירב כוח הדף / הנעה הינה השימוש במדחף עם קוטר גדול עם פסיעה מתאימה. אך כדי לסובב מדחף גדול דורש יותר כוח הנעה , שדורש תמסורות גדולות ומוסיפים משקל וגרר (במים) דבר שאינו יוצר תמיד תוצאות יעילות.
מהנדסי סוזוקי השתמשו מזמן במערכת תמסורת האטה בעלת שתי דרגות שמספקת את המומנט סיבוב הדרוש מבלי להוסיף משקל ונפח מיותרים.
ע"י שימוש בשיטה זו , ה-DF/80/100 מגעים ליחס הנעה סופי של 2.59:1 ויוצרים את המומנט הדרוש להאצה מהירה ולמהירות מרבית גבוהה.
מחולל (אלטרנאטור) עם הספק גבוה
במנועי סוזוקי DF70/80/90מותקנים מחוללים עם 27 אמפר שתוכננו לספק את מירב הספקם בסיבובים נמוכים. מחוללים עוצמתיים אלו מספקים 22 אמפר גם סיבובים נמוכים של 1000 סל"ד. ברוב המצבים יש מספיק כוח כדי להזין מכלול של אביזרים אלקטרוניים ימיים ואביזרים אחרים שעובדים בכל מהלך היום.
פתחי שטיפה מנוע כפולים
הצטברות של מלח, חול ולכלוך במערכת הקירור של המנוע יכול להביא לנזקים במשך הזמן.
ה-DF/80/100 תוכננו עם פתחי שטיפת מנוע כפולים כדי לאפשר את שטיפת מערכת הקירור נוחה ככל הניתן.
כניסה אחת מותקנת בצד שמאל והשנייה בחלק הקדמי מספקים גישה נוחה ומאפשרת שטיפת המערכת כאשר הסירה במים או מחוצה לו.
העברת הילוכים חלקה יותר
בגישה חדשה לנושא תיבת ההילוכים , מהנדסי החברה תכננו מחדש את מערכת העברת הכוח והחלפת ההילוכים ע"י שימוש במדדים אופטימאליים לחוזק ונוקשות. הרכיבים מתוכננים בדיוק רב למניעת רעשים ומשחקי יתר. ע"י התקנת גשש השתלבות מהלכים במערכת , ה-ECM מפקח על העברת המהלכים וההצתה לקבלת החלפת מהלכים יותר מדויקת. סה"כ השבחת המערכת הביא לשיפור של 40% בהחלפת המהלכים בהשוואה לדגמים המקורים, שיפור הביצועים ולבקרה מדויקת בהחלפת המהלכים.
מערכת התנעה משופרת
מערכת ההצתה של סוזוקי אינה צריכה יותר שתלחץ את המפתח עד שהמנוע מניע. עכשיו פשוט יש לסובב את המפתח ושחרר והמתנע יישאר משולב עד שהמנוע מניע.
המערכת כוללת בתוכה איתור מדויק יותר של הצילינדרים, הזרקת דלק ובקרת הצתה כדי לאפשר התנעות חלקות ומשופרות יותר , בעירה פנימית יעילה יותר, ושיפור בצריכת הדלק וע"י כך הופך את המנוע יותר ידידותי לסביבה.
בית תמסורות הידרו דינמי ומדחף בעל יעלות מרבית
בית התמסורת התחתון בשני המנועים עושה שימוש בתכנון הידרו דינמי שהוכנס לראשונה במנוע המוביל DF300 .
כשהיחידה התחתונה נעה בתוך המים , צורתה החלקה מורידה את ההתנגדות ב- 36% בהשוואה עם התכנונים המקובלים , וע"י כך תורמת להאצה מהירה והגדלת המהירות.
הודות למומנט החזק המסופק ע"י התמסורת האטה בעלת שני שלבים של סוזוקי , מנועים אלו יכולים לסובב מדחפים בעלי קוטר גדול. חברת סוזוקי תכננה מדחף בעל יעילות גבוהה המנצל את המומנט הגדול כדי להקנות לסירה האצה מהירה ומהירות מירבית גבוהה.
השוואת האצות ( זמנים מ-0 ל- 30 מיל לשעה (48 ק"מ לשעה )
מנוע 4 שסתומים DOHC ( גל זיזים עליון כפול)
מנועיDF80/100 נהנים מניסיון חסר התחרות של חברת סוזוקי בתכנון ויצור של מנועי אופנוע, מכוניות ומנועים ימיים . בהתבסס על הישגיהם וחידושים טכנולוגים בעבר , מהנדסי סוזוקי ציידו מנועים חדשים אלו עם הנדסה מתקדמת המספקת ביצועים מתקדמים, צריכת דלק מיטבית , כוח הנעה גבוה ומאפשרת הפעלה יעילה.
בהתבסס על גוף טורי של 4 צילינדרים , חברת סוזוקי תכננה מחדש , ראש מנוע עם גל זיזים עילי כפול וקומפקטי (DOHC ) הכולל 4 שסתומים עבור כל צילינדר. תכנון זה הפחית את המידות של המנוע כולו ויחד עם זה מספק ביצועים וכוח רב. ההנעה מועברת דרך מערכת בעלת שני שלבים המורכבת מגלגלי שיניים המעבירים את הכוח בין גל הארכובה וציר ההנעה , ושרשרת המעבירה את ההנעה מציר ההנעה לגל הזיזים.
תג לסטנדרט פליטת גזים אירופי EURO1 הנחיות האיחוד האירופי 2003/44/EC
תג זה מזהה מנועים ימיים חיצוניים שעומדים בדרישות של פליטת גזים ורעש לפי סטנדרטים כפי שנקבעו ע"י הפרלמנט האירופי והאיחוד. DF80 ו- DF100 עומדים בדרישות אלו שנכנסו לתוקף מ- 1/1/2006.
- קודם
- הבא >>