מנוע ימי 4 פעימות 25 כוחות סוס לסירות Suzuki DF25A
יצירת אומנות הנעה על המים ביטוים אלו ואחרים משמשים את מרבית האנשים והחברות בדקו ומשתמשים במנוע זה מנוע ברמה ובאיכות יפנית עם סידרת יתרונות גדולים מנוע זה תוכנן מראש לעבודה מאומצת הספק כוח ומסת דחף אדירה, תגובה מידית לפעולות המשיט ומהירות שיט גבוה, ריכוז נתונים גבוה של איכות וביצועים הקיימים במנוע זה לא תמצאו במנועים מקבילים.
משקל קל ביחס לכל מנוע מקביל
דגם מנוע זה מציב נתון פנומנלי לעומת כל מנוע מקביל משקל של 62 ק"ג בלבד אם מוסיפים לכך את רמת המפרט הגבוה אתה מסופק המנוע נתונים אלו ואחרים מציבים אותו כבחירה הראשונה ומועדפת לכלי שיט קטנים ובנונים המשקל הקל מאפשר לסירות בגודל בינוני להניח אותו על דף הירכתיים ולהגיע לביצועיים גבוהים ביותר במינימום משקל וצריכה נמוכה של דלק.
SUZUKI’S LEAN BURN CONTROL SYSTEM
מערכת בקרת דלק חדשה עם צריבת Lean המותקנת במנוע זה הינה מערכת חכמה המאפשרת המפקחת על ביצועי המנוע וההפעלה ומאפשרת לחזות את תצרוכת הדלק תצרוכת הדלק במנוע תוך כדי השיט ולספק למנוע תערובת דלק רזה יותר מערכת זו נוסתה קודם במנועי סוזוקי מדגמי DF80A – DF60A והוכיחה בהצלחה שיפורים מרשימים במשק הדלק מפעולה של המנוע במהירות נמוכה ועד לטווח השיוט. בדיקות שנעשו לאורך זמן במקומות שונים הראו שיפור של 15 אחוז בצריכת הדלק שגם קודם לכן היתה נמוכה בהרבה מכל מנוע מקביל מדהים !!!
מנוע מדגם SOHC בעל שלוש צילינדרים In-line
מנוע מדגם SOHC בעל שלוש צילינדרים In-line עם גל זיזים עליון בכל צילינדר שלוש שסתומים שני שסתומי יניקה ושסתום פליטה, נפח המנוע גדול מכל מנוע מקביל בתחום 490cm3 עם מומנט פיתול גבוה במיוחד דבר המאפשר לו עבודה בהספק מלא גם בסיבובים נמוכים ובמהירות נמוכה ויוצר מצב שבו למפעיל יש שליטה יותר טובה ומדויקת על כלי השיט,
מנוע עם מערכת שליטה מרחוק
דגם זה מסופק גם עם מערכת שליטה מרחוק ניתן לקבל את המנוע גם עם מערכת התנעה חשמלית.
מערכת חשמל מתקדמת C.D.I
במנוע זה ההנעה היא חשמלית, מערכת חשמלית C.D.I חזקה ואלטרנטור רב עוצמה המספק A6/15 מספיק כדי לספק מתח לציוד שעל הסירה ללא ממירי מתח כל שהם, במנוע מערכת כוח לצידוד והרמה ושליטה מרחוק, מותקנת בו משאבת מים עם גוף אלומיניום, ומערכת שיוט במים רדודים, מנוע ארבע פעימות זה הוא חסכוני בצורה מדהימה עד 80% פחות צריכת דלק ממנוע שתי פעימות מקביל לו, ובנוסף אושר כמנוע נקי ע"י תקנות EFA 2006 וכמנוע עם פליטה מזערית ע"י ארגון CARB, המנוע שקט מאוד ויש בו מערכת הורדת רעידות, הוא מאסיבי ביותר חלק ומעוגל דבר ההופך אותו לאידיאלי לשימושי דיג ורשתות.
מערכת הזרקת דלק אלקטרונית חדשה סוללה חדשנית פעולה חלקה
מנוע חיצוני זה מבוסס על בלוק שלושה צילינדרים חדש לחלוטין בנפח של 490cm3. המנוע נהנה ממערכת מהפכנית של סוזוקי דור חדש של פיתוח סוללה אלקטרונית להזרקת דלק עוזרת לספק מתחילת פעולת המנוע פעולה חלקה וטובה יותר תאוצה בכל תנאי פיתוח מהפכני של סוזוקי.
מערכת התנעת מנוע קלה Easy Start
בנוסף למערכת הזרקת הדלק במנוע זה מותקנת מערכת התנעה קלה העוזרת לספק עם הנעת המנוע תכונה הנקראת רתיעת מתנע קלה מאוד התנועה דורש כוח משיכה מינימלי להנעת המנוע, מה שהופך אותו הרבה יותר קל לשימוש והנעה.
rocker arm לרולר camshaftזרועות נדנדה שינוי במערכת
מנוע ה- DF25A הוא המנוע הראשון בקטגוריה שלו שבהם נוצלה גלגלת עם מסבים פנימיים על פני (cam slipper surface ) בשני שסתומי היניקה והפליטה במנוע הפעולה הזאת משנים את הקשר בין גל הזיזים ( camshaft ) וזרוע הנדנדה (rocker arm ) ומשנה את אופן הפעולה שלהם מפעולת החלקה קונבנציונלית לפעולה מתגלגלת ובכך מקטינה את החיכוך בפעולת זרוע הנדנדה.
קיזוז גל הארכובה
על ידי מיקום גל הארכובה קצת מחוץ למרכז הגליל, הצליחו מהנדסי סוזוקי להפחית את הלחץ המופעל לרוחב על קיר הגליל כבוכנה נעה מעלה ומטה. התוצאה היא תנועת בוכנה חלקה יותר, המשפרת את היעילות התפעולית של המנוע ותורמת לצריכת דלק מופחתת ותנועה חלקה ורציפה.
מכסה מנוע חדש ומערכת קירור ואוורור מתקדמת
מודל חדש זה גם נהנה גם מכיסוי מנוע חדש שתוכנן לא רק למטרות אסתטיות ככיסוי חדש ויפה אלה מספק אוויר עם זרימה מוגברת וחלקה של אוויר למערכת היניקה הישירה של המנוע, זרימה ישירה קרירה ומוגברת של אוויר משפרת את היעילות התפעולית של המנוע. מצב זה מתאפשר על ידי העובדה שגלגל התנופה מסתובב ועוזר לפרוק אוויר חם מכיסוי הרתיעה, צריכת אוויר פנימית והחיצוני של מכסה המנוע, הפחתת טמפרטורות בכיסוי המנוע כל זאת יחד עם אוויר נקי חדש בספיקה גבוה אפשרו להעלות את נצילות וכוח המנוע לרמות הגבוהות ביותר.
מערכת לשטיפת המנוע ע"י חיבור צינור מים מתוקים
קלות השימוש ותחזוקה קלה תמיד הינם ניצבים תמיד בחוד החנית של מהנדסי סוזוקי כשזה הגיע לעיצוב מודל חדש זה. כדי לעזור להגן על המנוע מפני הנזק הנגרם על ידי מלח, חול ולכלוך, שעלולים להצטבר במערכת הקירור מנועים החיצוניים חדשים אלה מצוידים בשקע חיצוני המאפשר למפעיל ע"י מחבר הניתן לחיבור לצינור מים קל לחבר למערכת הקירור של המנוע מים מתוקים כדי לאפשר את שטיפת מערכת הקירור קלה ונוחה לשימוש.
חשוב: מדידת כ"ס במנועי סוזוקי הינה נטו ונמדדת בציר המדחף לאחר הפחתת כל מערכות המנוע. יתרונות אלו ואחרים הובילו את המנוע להיות הפופולארי ביותר באירופה,
למנוע ניתנת שנה אחריות כפוף לטופס האחריות וחשבונית הרכישה.
שיא ספיד בע"מ יבואן בלעדי.
מפרט טכני למנוע DF25A
כוח סוס |
25 - ארבע פעימות |
אורך רגל |
S:381 | L:508 |
מערכת התנעה |
ידנית |
משקל (ק"ג) |
S:62 | L:63 |
סוג מנוע |
4 שסתומים SOHC |
מערכת הספקת הדלק |
קרבורטור |
מספר צילינדרים |
3 |
נפח הצילינדרים CC |
CM490 |
קדח הצילינדר (מ"מ) |
60x57 |
הספק מרבי |
18.4kW |
טווח מצערת מרבי (סל"ד) |
5,000-6,000 |
היגוי |
ידני |
צ'וק |
ידני |
כמות שמן באגן (ליטרים) |
1.5 |
מיכל דלק(ליטרים) |
25 |
מערכת הצתה |
הצתת טרנזיסטורים מלאה |
מחולל זרם אלטרנטור |
12V 14A ב -3000 סל"ד |
התקנה / מתלה מנוע |
הרכבה על קיר אחורי |
שיטת הרמה וצידוד המנוע |
צידוד ידני הרמה עם בוכנת עזר ממולאת בגז |
יחס העברה בגיר |
2.09 : 1 |
ידית הילוכים |
קדימה - ניוטרל - אחורה F- N - R |
מערכת פליטה |
פליטה דרך ציר בית המדחף |
מבחר מדחפים עם פסיעה שונה |
"7 - "11 |