מנוע ימי 4 פעימות 60 כוחות סוס לסירות Suzuki DF60A
מנוע אידיאלי לסירות בגודל בינוני טכנולוגיה מנצחת מנוע קל עוצמתי וחסכוני ביותר בדלק כולל SUZUKI’S LEAN BURN CONTROL SYSTEM
מנועי סוזוקי ארבע פעימות 60 כ"ס
במנועים אלו ניכרת היטב הטכנולוגיה המתקדמת של סוזוקי עשרות שנות ניסיון בפיתוח ויצור של מנועי מכוניות אופנועים ומנועים ימים הביאו לפיתוח ויצור סידרתי של מנועי ארבע פעימות אלו, עוצמה אדירה עבודה שקטה ביותר גם כשאתם עומדים בסמוך למנוע תתקשו לשמוע אותו וסטנדרטים אמריקאים הגבוהים ביותר בעולם של זיהום אוויר ומים EPA לשנת 2006 הציבו מנועים אלו כמובילים בתחומם בעולם עם יתרונות ניכרים ואמינות יוצאת דופן.
עיצוב קומפקטי מתקדם
עיצוב המנוע המידות והמעטפת החיצונית קומפקטים ביותר המנוע קל ידידותי ביותר למפעיל ולמכונאי, המבנה החיצוני חלק מרכז כובד קדמי מאפשר להתקין אותו גם על כלי שיט קטנים, ההנעה חלקה מידית ושקטה. המנוע מדגם DOHC המצויד בארבעה שסתומים לכל צילינדר המנוע מצויד ב-12 שסתומים עם שתי גלי זיזים היוצרים ביצועים ברמה שלא הייתה בעבר, מבנה המנוע ומערכת הפליטה החכמה אפשרו מנוע קל וקומפקטי במידות.
מנועי ארבע פעימות הראשונים עם שרשרת טיימינג
עוצמת המנוע מדהימה המנוע עובד בצורה חלקה שקטה גם בסל"ד גבוה ובסיבובי סרק, צריכת הדלק נמוכה ביותר סדרה זו היא הראשונה שצוידה בשרשרת טיימינג המתכוננת אוטומטית בצורה הידראולית במקום רצועה דבר המקנה למנוע אמינות ועבודה ללא טיפול יוצאת דופן,
הזרקת דלק רב נקודתית צריכת דלק נמוכה
צריכת הדלק במנועים אלו נמוכה ב-40% ממנוע שתי פעימות מקביל אפילו במקסימום תנאי עבודה, נתוני הטורק של המנוע מרשימים ביותר וניכרים היטב כבר בתחילת האצת המנועים. שיטת הזרקת הדלק במנועים אלו מאפשרת למנוע עבודה חלקה התנעה מהירה יציבות ויברציות נמוכות ביותר והאצה מדהימה.
SUZUKI’S LEAN BURN CONTROL SYSTEM
מערכת בקרת דלק חדשה עם צריבת Lean המותקנת במנוע זה הינה מערכת חכמה המאפשרת המפקחת על ביצועי המנוע וההפעלה ומאפשרת לחזות את תצרוכת הדלק תצרוכת הדלק במנוע תוך כדי השיט ולספק למנוע תערובת דלק רזה יותר מערכת זו נוסתה קודם במנועי סוזוקי מדגמי DF80A – DF60A והוכיחה בהצלחה שיפורים מרשימים במשק הדלק מפעולה של המנוע במהירות נמוכה ועד לטווח השיוט. בדיקות שנעשו לאורך זמן במקומות שונים הראו שיפור של 23 אחוז בצריכת הדלק שגם קודם לכן היתה נמוכה בהרבה מכל מנוע מקביל מדהים !!!
מנוע מבוקר מחשב E.C.M
מערכת הבקרה במנועים אלו היא ממוחשבת על ידי מחשב
E.C.M (Electronic Control Module) המערכת מבקרת את מערכת ההצתה במנוע ומספקת את צריכת הדלק האידיאלית בכל שלבי עבודת המנוע, המחשב מתאם את סיבובי המנוע בהתאם לעומסים בזמן אמיתי בהתאם לנתונים המשודרים אליו מסנסורים הממוקמים במנוע הנתונים המעובדים בצורה מידית משדרים למערכת הדלק את כמויות הדלק האופטימאלית המוזרקת לכל צילינדר בלחץ גבוה, המחשב מאפשר בדיקה של המנוע ללא פירוק ואיתור תקלות מידי, כמו כן הוא מעניק למפעיל ולמכונאי תמונה עדכנית של מצב המנוע ושידור מידי של התראות.
Suzuki Troll Mode System מעולה לדייגים
דייגים יודעים ששליטה מדויקת של מהירות השיט ושליטה מבוקרת על החכות והצגת הפיתיון לדג תוך מהירות מדודה ומחושבת של כלי השיט עושה את ההבדל העצום שבין לחזור לחוף עם מספר דגים יותר גדול או לא לחזור עם דגים בכלל. מנוע זה בגרסה עם ידית דיג מצויד במערכת סוזוקי טרול המאפשרת במגע קל ע"י מפסק קטן הממוקם ליד ההגה המאפשר בחלחיצת כפתור ( פונקציה אופציונאלית ) להגדיל או להקטין את המהירות של כלי השיט במרווחים של 50 סל"ד ובכך להגדיל או להקטין את המהירות המנוע מצב זה יכול להיות פעיל גם בהילוך קדמי וגם בהילוך אחורי כבר ב – 1200 סל"ד. במנועים עם מערכת שליטה מרחוק remote control versions המפסק משמש ( פונקציה אופציונאלית )
מערכת בקרת מהירות אידיאלית
מערכת הבקרה על המהירות האידיאלית במנועים אלו מבוקרת ע"י idle speed control (ICS) מערכת מהירה המעניקה יציבות ואחידות לפעולות המנוע בכל עת, המערכת מתוכנתת להעניק למנוע כוח אופטימאלי כבר בסל"ד נמוך RPM’S 850 ובנוסף מבקרת את כניסת האוויר למנוע למערכת זו חשיבות גבוהה היא מעלה את כניסת האוויר למנוע בטורים נמוכים ומורידה את כניסת האוויר בטורים גבוהים התגובות המהירות של מערכת זו מספקת למנוע פעולה חלקה ושקטה בכל מצב, התנעה מהירה ויציבה בעת שהמנוע חם, ובעת התנעה ראשונית כניסה גבוהה של אוויר לצילינדרים.
שימוש חוזר של גזים ודלק
במנועים אלו הגזים וחלקים מהדלק שלא נשרפו כליל בצילינדר מוחזרים בלוי אויר נקי דרך מערכת מיוחדת למנוע לשימוש חוזר פעולה זו מאפשרת ניצול מקסימאלי של הדלק והגזים הנפלטים מהמנוע וזיהום אוויר ומים מזערי ביותר.
ידית להפעלה ידנית ידית דייג
את הדגמים האלו ניתן לקבל עם ידית שליטה ידנית המורכבת על המנוע, על הידית מורכבים סוויץ' הנעה, ידית הילוכים חכמה, ידית טרים, מיצירת מהירות, מדומם חירום עם מפסק,.
שעון סיבובי מנוע והתראות
עם המנוע מסופק שעון חכם המספק למפעיל את הנתונים של סיבובי המנוע ומציג בשעון את ההתראות והאינפורמציה הנדרשת בפני תקלות במנוע כדי לאפשר איתור וטיפול מהיר, בנוסף השעון מתריע ע" אזעקה והדלקת נורות בצג, על ירידה בלחץ השמן, התחממות יתר, טעינה נמוכה, סיבובי מנוע גבוהים, המחשב במערכת מחשב את הנתונים ומעביר למפעיל התראות נורות בשעון ואזעקה בזמן אמת ובכך מאפשר למנוע תקלות ונזק למנוע,
יתרונות נוספים
מערכת כוח חזקה במיוחד להרמה וצידוד המנוע. ניתן לקבל מערכת אופציונאלית המזרימה אוויר באופן אוטומטי לשיפור ושימור ביצועי המנוע. היחס שבין משקל המנוע ליחסי ההעברה בגיר גבוה במיוחד (RATIO) ומאפשר למנוע להפיק עוצמה אדירה. מערכת פליטה מתכוננת מעניקה יותר כוח ניצול אנרגיה מרבי זיהום מים ואוויר מזערים.
נתונים טכניים למנוע DF60
כוח סוס |
60 - 4 פעימות |
אורך רגל |
UL:635 | L:508 |
מערכת התנעה |
חשמלית |
משקל (ק"ג) |
UL:110 | L:106 |
סוג מנוע |
OHC |
מערכת הספקת הדלק |
SEQUENTIAL רב נקודתית בקרה אלקטרונית |
מספר צילינדרים |
In-Line 3 |
נפח הצילינדרים CC |
941 |
קדח הצילינדר (מ"מ) |
74x75.5 |
הספק מרבי |
44.1kW |
טווח מצערת מרבי (סל"ד) |
5,600-6,300 |
היגוי |
שליטה מרחוק |
כמות שמן באגן (ליטרים) |
4.5 |
מערכת הצתה |
הצתת טרנזיסטורים מלאה |
מחולל זרם אלטרנטור |
12V 25A ב -3000 סל"ד |
התקנה / מתלה מנוע |
הרכבה על קיר אחורי |
שיטת הרמה וצידוד המנוע |
הרמה וצידוד ע"י מערכת כח |
יחס העברה בגיר |
12:29 (2.42) (שתי דרגות הנמכת מהירות) |
ידית הילוכים |
קדימה - ניוטרל - אחורה |
מערכת פליטה |
פליטה דרך ציר בית המדחף |
מבחר מדחפים עם פסיעה שונה |
"15 - "21 |